Monday, February 28, 2011

Februari Tahun Masihi

Oh, akhirnya si Februari yang ada 28 hari akan melabuhkan tirainya.

Coretan yang lalu dibuat masa awal bulan Januari, kali ini coretan dibuat akhir bulan Februari. Kesian blog aku terbiar, kalaulah ini rumah aku yang aku jarang sekali menjenguk keadaannya, sudah pasti sang labah-labah tumpang serumah membina rumahnya dalam rumahku. Hahaha..

February is all about STPM's RESULT. Syukur Ya Allah, keputusan yang diperoleh agak memuaskan hati. Rezeki Allah bagi setimpal dengan usaha yang kita beri. Terkejut pun ada, terhairan pun ada, terkilan pun ada, macam-macam ada..

Minggu terakhir dalam bulan Februari merupakan minggu kekeliruan perasaan. Tahap ke'stress'an yang dialami meningkat dengan mendadak. Banyak sungguh berita yang diterima dalam satu masa membuatkan orang kadang-kadang tidak tahu macam mana untuk mengekspresikan perasaan. Wow.. Bunga-bunga cinta punya ayat sudah keluar. Habis laa..

Setelah hampir dua bulan lebih 'merehatkan diri' menjadi 'perawan' di rumah, tiba masanya kita yang tiada kerja ini untuk mencari kerja. 'Kau nie tiada kerja mau cari kerja kah ?' - 'Eh, mestilah.. Bulan-bulan ada juga yang ditunggu.' <-- Agak lucu mendengar ayat ini.


p/s : Eh, sejak bila blog ini sudah menjadi 'diari dalam talian - online diary' si tuan 'tanah' ?

No comments:

Post a Comment