Friday, September 25, 2009

Jatuh Cinta

Perasaan itu wujud secara semula jadi..
Kata mat salleh 'it happen naturally..'
Tidak tahu sejak bila?
Di mana?
Kenapa?
Mengapa ia berlaku?
Perasaan itu sukar untuk digambarkan dengan kata-kata..
Hayatilah perasaan itu dengan hatimu..
Sejak pertemuan kita kali pertama..
Aku telah mulai merasakan perasaan itu..
Perasaan itu..
Membuatkan diriku menggelabah..
Jantung berdegup dengan kencang..
Aku curi-curi pandang ke arahmu..
Wajahmu yang sedap mata memandang..
Namun kini..
Aku kehilanganmu..
Bukan sekali,tetapi dua kali..
Kehilanganmu untuk kedua kalinya betul-betul membuatkan aku sedar..
Sedar akan perasaan yang timbul dalam diri ini..
Aku rasa aku mengerti perasaan itu..
Aku cuba untuk memahami isi hati sendiri..
Sukar untuk aku gambarkan perasaanku kali ini..
Aku rindu menatap wajahmu..
menatap matamu..
menyentuh pipimu..
mengucup dahimu..
Adakah dirimu akan kembali padaku lagi?
Atau mungkinkah kau telah dimiliki gadis lain?

No comments:

Post a Comment